"Pavlik szerint a public relations hatékonyság mérése majdnem olyan nehéz, mint megtalálni a Szent Grál lovagot." - olvasom az egyik PR okosságokat kínáló blogon. Elborzadtam. A PR-os, akinek fogalma sincs arról, hogy mekkora marhaságot zagyvált össze.Nem is linkelem, annyira gáz, persze a Google csodákra képes...
Szakértőkkel van tele az internet. Szakértői blogokban olvashatjuk a véleményüket, ingyenes online tanfolyamokkal csábítanak magukhoz olvasókat, megrendelőket. Van azonban egy örök igazság, nem mind arany ami fénylik. A szakértőnek látszók jelentős része sajnos kókler.
Honnan ismerhetjük meg a kontárt, hogyan kerülhetjük el a felesleges csalódást? Nem egyszerű kérdés. A PR tevékenység hatékonysága valóban nehezen mérhető, de egyáltalán nem lehetetlen. A mindent ígérők többsége sajnos legtöbbször - ad-hoc - stratégia nélkül vág neki a megbízásnak. Rögtönöz és nem igazán vannak igazi válaszai egy-egy kritikus helyzetre. Képes összedobni egy Facebook rajongói oldalt, de nem képes a rajongókat tartósan tartalommal kiszolgálni.
Másol, egész pontosan fantáziátlanul utánoz. Minden kampánya, weboldala furcsán ismerős, mintha már láttuk volna máshol. Fogalma sincs arról, hogy a megbízónak pontosan mire is van szüksége, kísérletezik. A Linkedin-ről már hallott, de hogy ott akár ügyfeleket is lehet szerezni, azt nem hiszi.
Unalmas sajtóközleményekkel bombázza az elavult sajtólistáit, egyáltalán nem ismeri az utánkövetés és a sajtófigyelés eszköztárát, viszont felbosszantja az újságírókat azzal, hogy két héttel a kiküldés után kétségbe esetten könyörög a megjelenésekért.
Simán kiküldi a sajtóközleményedet pénteken délután négykor, vita nélkül megszervezi a sajtótájékoztatódat péntekre. Like-olókat szervez az oldaladra és még mindig hisz abban, hogyha kisorsolsz valamit, akkor rengeteg rajongód lesz.
Számos esetben találkoztam a tevékenységükkel tavaly, s jövőre sem várható jelentős javulás. Ne higgy nekik, nem éri meg! Bízzuk hozzáértőre a kommunikációs feladatokat, szakértőre a kampányokat, mert a szívességből elvégzett PR hatékonysága valóban nem mérhető.
Boldog és Sikeres Új Évet kíván a Smart Business szerkesztője, a SmartUP Communications – az okos megoldások ügynösége - nevében
Mekk Mester-mentes Boldog Új Évet!
2011.12.31. 21:41 Shy (just shy!)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
