Újabb hőst adtunk a világnak... Kukorica János után, most Szolnoki János próbálja levágni a Nescafé hétfejű sárkányát. Egyetlen probléma van csupán, most a sárkánynak van igaza.
Komolyan mondom már csak röhögni tudok azon ami jelenleg a nemzetközi sajtóban folyik hazánk első nemzetközi like botrányában. Érvek és ellenérvek hangzanak el, ki hibázott és ki nem? A Nescafé oldalát elképesztő hülyeségekkel bombázzák a világ minden tájáról érkező trollok.
Alapállapot, a szabályokat el kéne olvasni mindenkinek. Ez sokat segítene azoknak, akik nem értik, hogy vannak ilyenek.
Más, szerintem nem túl fair másokkal szemben nemzetközi oldalakról behozni a szavazatok tömegét. Én ezért mondjuk helyből kivágtam volna a kedves nevezőt. Van ennek a játéknak egy szervezője, ő határozza meg kit enged tovább és kész. Innen nem is nagyon érthető, hogy mire ez a nagy hisztéria. A szabály egyébként világos, nem a legtöbb likeot összegyűjtő nyer, így az sem értelmezhető, hogy miért kér valaki 3000 like-ot egy "napi vicc" oldalon. Az pedig végleg felfoghatatlan, hogy az elképesztő like-cunami után miért is kezd valaki érzelmekre ható bosszú hadjáratba - felhasználva valami olyat - ami, hát enyhén szólva sem etikus. (Pontosítanék hányok az olyanoktól, akik ilyet csinálnak)
Innen a pálya széléről üzenem a szervezőknek, hogy ne hagyják magukat, láttunk már csalót elvonulni egy millióval. Nem hiszem, hogy újra ilyen kompromisszumot kellene kötni azoknak, akik a kreativitást és az ötleteket próbálják támogatni.
A háborgóknak meg csupán annyit szeretnék mondani, hogy ha nem nyer valaki, olyan megesik. Nagyon szép célok sem kerültek a legjobban közé, attól hogy hőbörög a fél internet, még egyáltalán nem szimpatikus.
Látható, hogy 1 millió forint ígéretével tömegeket lehet hipnotizálni, hülyébbnél hülyébb ötletekbe kergetni, like-cserélő csalásokra, meg mindenféle trükkökbe belevinni. Vagy talán mégse eléggé?
Érdemes lenne azoknak is elgondolkodni, akik ezekkel a hülye helyzetekkel csökkentik az ilyen akciók értékét, hogy majd ha nem lesz már senkinek kedve trollokkal vitázni, hamis szavazatokon háborogni, és csalókat keresni, akkor mi marad? A like korszak kitermelte a saját kannibáljait, és szép lassan el is fogy a kedv a cégek részéről, hogy etessék az egyébként sem célközönség szerepben megjelenő like lovagokat.
A közösségi média pedig szegényebb lesz azokkal a lehetőségekkel, amit néhány kapzsi ember miatt inkább negatív hangulatú kampányokkal gazdagítja a facebook "történelmét".