Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Linkblog

Új like balhék: Nikon és Lenovo

2011.12.21. 20:25 Shy (just shy!)

Kukorica János - 9gags Arny-vezető után egy sokkal szánalmasabb like csaló borzolja a gondolataimat. Tulajdonképpen a Kreatív cikkében olvasott soron akadtam ki :
értékelhetetlen képpel nyerte meg az értékes Nikont kínáló fotóversenyt S.A. (illetve más értékes nyereményeket a Facebookon)


Én már csak maradnék a felvilágosításnál! Kedves Facebookon pazarló cégek, inkább adjátok a pénzeteket jótékony célra, minthogy megélhetési csalókat hirdettek győzteseknek. Ablakon kidobott pénz, rengeteg csalódott játékos és rossz marketingüzenetek - ez jellemzi a Nescafé őrületet néhány nappal megelőző közösségi média fiaskókat is.

Tessék megérteni végre: Vége! Egy jó ideje nincs értelme a dolognak, mivel ugyanazok játszanak és ugyanazok nyernek a like-játékokon. Közösségi média és PR szakértőként maximálisan szomorúan állok a legújabb botrányok előtt, de értsük már meg vége a like-korszaknak. Nem célcsoport senkinek az a megélhetési like maffia, amely mostanra uralma alá vonta az összes Facebookon indított játékot.

Simon Attila december eleji sikersorozatát tulajdonképpen minősíthetnénk akár szerencsének is, de akkor vajon miért kiabál mindenki csalót? Legyünk objektívek egy 300.000 körüli Nikon D90 az nagyon szép közönségdíj, ha azt szakmailag is kiváló fotós kapja mindenki örül. Jó a cégnek, jó a The Explorernek, aki meghirdette a versenyt, de ha a játékban egy olyan kép nyer, ami olyan ócska, hogy mindenki törölné, az vérciki. Mindenkinek!

Ezt mosolyogva átnyújtani meg aztán a csúcs ciki, a szemünkbe vigyorgó csaló valószínűleg egy időre persze elveszi a kiíró kedvét is az ilyen átgondolatlan játékoktól. Ideteszem a képet, ami A „The Explorer Tehetségvadászat 2011” fotóverseny közönség szavazásán nyerhetett. Gratulálunk!



 


Idéznék egy hozzászólást a mintegy 300 háborgó közül. .. "Gratulálok a győztesnek, gyönyörű mikrofonállvány! És javaslom, induljon olyan fotó... izé lájkgyüjtő pályázaton, ahol normális ruhát lehet nyerni. Vagy egy kezdő amatőröknek szóló "hogyan kapcsoljuk be a fényképezőgépet" típusú könyvet (lehetőleg sok képpel, hogy azokkal a fránya betűkkel ne kelljen bajlódni)."

Ja igen, kis kutatással kiderítettük, hogy hősünk a hónapban nyert a Lenovónál is egy laptopot hasonló remek likecserével.



Persze ott is mindenki boldog volt:

ezt is egy "barátodnak adod", vagy lájklopásra fogod használni újabbb nevezésekhez? :)

„Ennyit ér egy jól megírt script :) Gratulálok Attila!!!

Láthatóan érdemes csalóknak adni a nyereményeket. Hálás és visszatérő látogatóink lesznek, ha újra ilyen ökörségre ragadtatnák magukat.

Decemberben egyébként a szerencsés likecserélő a Zsigovits Ékszernél a párjával nyert egy jeggyűrűt is. Tuti véletlenül és megérdemelten.
Innen is üzenem minden kedves like-csalónak, hogy addig jár a korsó a kótra, amíg el nem törik.

Szakmai megjegyzés*
Nem hiszem el, hogy ebben az országban lenne még olyan ügynökség, amelyiknek ne lenne közösségi média szakértője. (Továbbmegyek, a normális cégek már adnak arra, hogy a cégen belül is legyen olyan, aki ezzel foglalkozik.) Az elmúlt évem valahogy ezen témában telt, ha valakinek ilyen tanácsadó kell ajánlom magam.

Szóval nem kell hozzá nagy varázslónak lenni, hogy megjósoljam, hogy amerre sok a botrány, akkor arra nem kell menni. A like-ra nem szabad értékes dolgot adni, egy bögrénél több már tuti kárba vész. Értékes díjjal, szakmai vagy karitatív pályázatot Facebookon kiírni egyre nagyobb gáz. Hogy miért elolvashatod a Kreatív PR napon bemutatott Prezimben.


A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr413481629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2012.01.07. 22:32:23

Reméljük, hogy lesz egyszer egy olyan verseny is, ahol pólót lehet majd nyerni... és akkor talán futja neki egy újra is, hogy ne mindegyik ajándékát ugyanabban a pólóban vegye át :D

lászló49 2012.09.08. 22:24:44

Megint fel tűnt sajnos! Mindenhol ott van a családja vagy a barátnője.Igaz Most Bodor Dánielként
Adél Bányai Most Simon Attila vagy vagy Bodor Dániel?
Zenthe Mónika Kicsit fura h Bodor Dániel mindenhova be ir kamu profilokról!!!!!!!!!

www.facebook.com/WU2Magyarorszag
süti beállítások módosítása