A Facebook like akciók egyre inkább haldoklanak. Persze egy jó akcióval még el lehet kapni a felhasználókat, annak ellenére, hogy a Facebook egyre kevésbé támogatja a regisztrálj és nyerj kampányokat.
Az viszont komolyan megfontolandó, hogy miként is kommunikáljuk korrekten az ilyen akciókat a felhasználók felé, hogy véletlenül se érezzék, hogy csak az e-mail címükre fájt a fogunk. Persze vannak jó és rossz megoldások. A jó megoldás mindenképpen az, ha a felhasználó sokszor visszalátogat és oldalunkon számára hasznos, érdekes dolgokat talál.
A rossz mindenképpen az, ha becsapva érzi magát, és szét anyázza oldalunkat. Felvetődhet a kérdés, hogy át lehet-e verni a Facebookon a magyart? Ez nem is kérdés, hogy igen, de az talán mégis, hogy van-e joga ilyenkor a felhasználónak felháborodni? Érdemes-e a felháborodott felhasználó véleményét ignorálni?
Szigetjegyet hirdetni menő, felhasználókat gyűjteni vele szintén menő, kisorsolni is klassz, persze akkor, ha mindenki, aki regisztrálni szeretett volna megkapta ezt az esélyt erre. Félretájékoztatni, utólagos házi szabályokat tákolni és vitatkozni viszont gáz. Ha a felhasználók a nyertesek listáját követelik, akkor esetleg érdemes elgondolkodni rajta, hogy hol szúrtuk el a promóciót és talán kiadni azt a nyertes listát…
A GVH szerint a játékszabályzatot kell idézni, ha vitás kérdés van. Ha abban le volt írva minden, akkor esetleg rendben lehet, hiszen akkor a felhasználó tudta, hogy milyen szabályok mellett játszik. A játékszabályzatot azonban elérhető formában kell tartani a sorsolás után is.
Nem csak kiírni az oldalra, hogy a nyerteseket értesítettük e-mailben és ha 72 órán belül nem jelentkeznek akkor nem nyertek… viszlát.
Ja igen és a magyar jogszabályok vonatkoznak a Facebook akciókra is, akár tetszik akár nem a felhasználó jogosult válaszokat kapni a kérdéseire, sőt akár jogorvoslatot is kérhet a hivataltól, ha úgy érzi, hogy megtévesztették.

Egyébként meg, ha már hibázott valaki, akkor még jobban kellene a stílusra… „regisztrálni kellett, a lájk sajna nem volt elég!” megjegyzéstől csak még idegesebb lesz az, aki jelezte, hogy nem lehet regisztrálni.
A céges közösségi kommunikáció tényleg nem egyszerű feladat, az amatőrködés pedig könnyen egy rossz belépőhöz vezethet, s azt gondolom, hogy egy vetélytársakkal teli piacon az első lépések meghatározóak. A Facebook közösség általában meg meri fogalmazni a véleményét, s az ha negatív, akkor érdemes rá odafigyelni. Láthatóan nehéz ebből már jól kijönni, s sokkal nagyobb feladat rendbe szedni egy ilyen szétkommentelt oldalt, mintha már eredetileg is megfelelő feltételek mellett sorsoltak volna az oldal fenntartói.
Bocs, a like sajna nem elég, azt ki is kell érdemelni.