Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Linkblog

Közösségi ámokfutás

2011.07.14. 19:26 Shy (just shy!)

A StarWars egyik epizódja jár az eszemben napok óta - a klónok háborúja. A levelesládám is nagyjából úgy néz ki mint amelyen keresztül masírozott a Szovjet Déli Hadsereg összes alakulata. Naponta változó számban érkeznek a fantasztikus ajánlatok, 50-60-90 százalékos kedvezménnyel kínálva mindenféle hasznos, közepesen hasznos és teljesen haszontalan terméket, szolgáltatást kínálva. Van itt transztánc, halpedikűr, wellness ajánlat, fesztivál belépő, mozijegy és kitudja miféle egyéb,  amivel nem is lenne semmi baj, ha nem öntenék a nyakamba az összeset egyszerre mindenhonnan. Azt hiszem kicsit besokalltam a közösségi vásárlás különös csodáitól.

Mintegy 3 miiliárdot költöttünk az elmúlt időszakban a közösségi vásárlási oldalakon. olvastam a napokban egy felmérésben. Remek, gondoltam, megint egy új hype, amit majd ha kijátszottuk magunkat elhajíthatunk. Persze a szkeptikus hangnem főképp annak szól, hogy elözönlötték a hazai netet a közösségi vásárlási oldalak.

Egyáltalán nem tudom, hogy a már negyven feletti számban működő és a 8-10 még el sem indult oldal üzemeltetői miféle terveket szövögetnek magukban, de az szinte bizonyos,  ahogy 2011 a közösségi vásárlás éve lesz, 2012 a tömegesen pusztuló közösségi vásárlói oldalak ideje lesz.
Persze van a műfajban jó és igényes, sőt hasznos is, de az, hogy lassan megkülönböztetni sem lehet az oldalakat, az már elég súlyos. A nagyok ötleteit másolók és a nagyjából átszínezett design tolvajok idegesítenek a legjobban. Tulajdonképpen mindenkinek jobb lenne, ha mihamarabb elkezdődne a piac letisztulása, mert az igénytelenség már itt is felütötte a fejét. Az igyál két feles és egy sört Fél Áronnál pedig sajnos van még lejjebb.



Lehet én vagyok teljesen értetlen, de az eszeveszett hajszában valahogy semmi nem az aminek látszik. (illusztrációnkon a felirat és szöveg korrelációját vizsgálni értelmetlen, vagy ha egy ilyen kis sör ilyen sokba kerül, akkor nem értem az akciót!)

A Groupon klónok háborúja egyáltalán nem egyenlő, a nagyok ugyan egymással vannak elfoglalva, de az egész csata több tucat kicsi szereplő támadásával egészült ki. Talán 5-6 oldalt látok egyáltalán esélyesnek arra, hogy az év vége után is működjön, azokat is csak azért mert vagy már megszerzett piaci részesedése viszi tovább, vagy annyira speciális, hogy a többiek nem is foglalkoznak a témával.

A Klónok pedig csak özönlenek, kielégítve a hazai vásárlók korábban sosem tapasztalt kupon éhségét. Jó üzlet mondhatnánk, ha nem tudnánk, hogy az egész csak egy rövid tiszavirágnyi performance, ahol mindenki azt hiszi, hogy túl éli a holnapot, s nem sejtik, hogy a rezzenéstelen vízre szállva azonnal az éhes nagyhalak vacsorájaként végzik. :-(

A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr353067967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása