A Spin-off Planéta idei versenye az egyetemi kutatásokra és induló technológiai cégekre fókuszál.
Olyan kutatási projektek, kutatói csoportok jelentkezését várják, ahol a tudományos eredmények mellett a projekt tulajdonosai - az egyetem, illetve a fejlesztők - arra törekszenek, hogy eredményeik a
jövőben pénztermelő vállalkozássá alakuljanak. A versenynek nem célja, hogy az egyetemi kutatási projekt közel álljon a cég megalapításához, vagy üzleti megvalósításához. A Spin-off Planéta verseny
azt vizsgálja, hogy a jelenlegi tulajdonosok mennyire tudatosak az üzleti célok megvalósítását illetően.
Kinek a jelentkezését várják?
Egyetemek, kutatóintézetek jelentkezését is várják olyan projektekkel, amelyeknél kimondott cél és elvárás, hogy a következő 1-3 évben a kutatási eredményekre profitorientált vállalkozást alapítsanak, vagy már működő vállalkozásuk növekedéséhez keresnek menedzsment és befektetői segítséget.
Várnak továbbá minden, technológiai területen – élettudományok, energetika, informatika, stb.
- vállalkozást indítani akaró hallgatót, vagy már vállalkozást működtető vezetőket, akik további növekedésükhöz keresnek menedzsment és befektetői segítséget.
Mit lehet nyerni?
Elsősorban tapasztalatot . Tapasztalatot arról, hogyan kell felkészülni az üzleti tervezésre, befektetői tárgyalásokra. Ezen felül a támogató cégek és szervezetek felajánlották további segítségüket a felkészülésekben, ingyenes tanácsadás formájában:
1. A Spin-off Egyesülettől egyéves ingyenes tagságot – ezen keresztül további szakembereket lehet megismerni szabadalmaztatás, pályáztatás, üzleti terv készítés stb. körében
2. Ingyenes felkészítésre vonatkozó tanácsadást több befektetőtől.
A nevezés részletei
A nevezés díjtalan!
A projektek vezetőitől 10-15 perces prezentációt kérnek, amely bemutatja:
1. A kutatásuk meglévő és várható eredményeit, azok újdonság értékét
2. A kutatási eredmények hasznosítási lehetőségeit üzleti szempontból
3. A jelenlegi csapatot, és kitér arra, milyen további (szak)tudás bevonása szükséges egy vállalkozás indításához, vagy a további növekedés biztosításához
4. A vállalkozás elindításának vagy növekedésének ütemezését.
A prezentációt MS Power Point formában, minimum 5, maximum 10 oldal terjedelemben kell
elkészíteni.
Versenykiírás
A pályázás előnyei
1. A zsűri tagjai a versenyt követően nyitottak menedzsment tudás és tapasztalat átadására folyamatos konzultáció keretein belül, melyek akár konkrét befektetésekhez is vezethetnek
2. Az esemény nyilvánosságnak köszönhetően a résztvevők előadásukkal befektetőket nyerhetnek vállalkozásuk, tervük számára
3.. Az eseményen résztvevő nagy múltú szakmai közönség soraiban akár szakmai partnerekre is találhat a jelentkező
4. A honlapon keresztül további nyilvánosságot biztosítanak, amely még több befektetőt, támogatót, érdeklődőt vonzhat a jelentkezőnek
5. Az ezt megelőző MSE üzleti terv író versenyen indulók közül többen is nagyon sikeres vállalkozásokat fejlesztettek ki az akkor még gyerekcipőben járó projektekből. Pár név az
elmúlt évek jelentkezői, díjazottjai közül:
· TerminArtors portál (http://www.terminartors.com)
· Sense/Net Zrt. (http://magyar.sensenet.hu/engine.aspx)
· Videosmart Kft. (http://videosmart.hu)
A zsűri tagjai
Oszkó Péter, Portfolion Zrt., Vezérigazgató
Molnár András, Portfolion Zrt., Befektetési Igazgató
Kürti Tamás, Kürt Zrt., Alelnök
Dr. Erdei Sándor, DBH Investment Zrt., Vezérigazgató
Czirják László, Ieurope Capital, Alapító és Partner
Tánczos Péter, Euroventures Zrt., Ügyvezető Igazgató
Alpek István, Primus Capital Zrt., Befektetési Igazgató
Tóth Gábor, Budapest Bank Nyrt., mikro termékfejlesztés
Prof. Dr. Ferdinandy Péter, Pharmahungary Csoport Alapító
Darvas Gergely, ComInnex és ThalesNano Csoport, Igazgatósági Tag
A jelentkezés, és az elbírálás menete
1. A regisztrációt május 30-ig kell eljuttatni Kovácsné Regős Zsuzsanna ügyvezető titkárnak (verseny@europeanspinoff.com, 06 1/880 8556, 06 30/366 8824). A pályázati munkát a kért
MS Power Point formátumban, minimum 5, maximum 10 oldal terjedelemben kérjük csatolni.
2. A regisztrált pályamunkákat a szakmai zsűrinek továbbítják értékelésre
3. A zsűri kiválasztja a 3 legjobb pályaművet, a pályaművek tulajdonosait május 30-ig értesítjük a
zsűri döntéséről
4. Június 1-jén a 3 legjobb pályamű tulajdonosa a versenyen 10 percben bemutathatja pályázatát, amelyet a zsűri kérdései követnek. A zsűri döntésének és a közönség szavazatainak összesítésével eredményhirdetés következik
A döntőbe be nem jutott legjobb 15 pályamunkát a konferencia előcsarnokában kiállítják, így a szakmai résztvevő közönség ott is megtekintheti majd azokat.