Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

Nem mindenkinek működik a Facebook!

2011.01.28. 18:38 Shy (just shy!)

Tegnap voltam egy innovációs konferencián. A meghirdetett Nemzeti Innovációs díj mellett szerencsére több érdekes előadás is lekötötte a nagyérdemű figyelmét. A legizgalmasabb számomra Demjanovich Nebojsa gondolatébresztője volt, amely főleg a közösségi média hatásáról, működéséről, lehetőségeiről és korlátairól szólt.

Manapság mindenki a közösségi oldalaktól várja a megváltást, a felhasználók vagy vásárlók jelentős gyarapodását. Bizonyos esetekben ez valóban működik, de sokszor hiába a rendszeres poszt, a felajánlott nyeremény, az összesítésnél szinte semmilyen hozadéka sincs a közösségi aktivitásnak.


 
A fantáziátlan marketinges megoldások sokasága, a másolatok másolata gyakorlatilag teljesen beterítette a Facebookot. A hatalmasra duzzasztott közösségek hatékonyságát vizsgálva könnyen kiderülhet, hogy jó részt csak nyerni vágyó, a termékünk, szolgáltatásunk iránt viszont közömbös néhány ezres rajongói oldalak értelmetlenek.

A Facebook bizonyos termékek, szolgáltatások esetében egyáltalán nem működik. Hiába a jól felépített rendszer a felhasználók nem eszik meg a direkt PR üzeneteket. Ilyenkor érdemes újragondolni, hogy tényleg a célközönségünket találja-e el az üzenet, vagy elszáll a levegőbe minden különösebb hatás nélkül.

Ha szakmai jellegű az üzenet nem árt végiggondolni, hogy nincs-e jobb közeg a megjelenésre, nem lenne-e hatásosabb egy Linkedn közösség létrehozása, vagy egy szakmai fórumon való aktivitás.

A közösségi média hatékonysága ezen felül persze attól is függ, hogy mellénk állnak a hangadók, a véleményformáló bloggerek, a média. Ezek nélkül nem várható semmilyen hatás. A brandépítés egyik legalapvetőbb üzenete pont az, hogy azokhoz szóljunk, akiket érdekel, amit mondunk.

A Facebook, az iWiW sokmilliós látogatói tábora nem tévesztendő össze azzal a lényegesen kisebb körrel, akiket a saját ismerőseinken keresztül elérünk, hiszen az üzenetünk mindenki más számára láthatatlan. A közösségi média így szemlélve egyáltalán nem csodafegyver, s a hagyományos PR és marketing lehetősek nélkül igen kevéssé hatékony.

Mindemellett nem mondom, hogy nem lehet valaki sikeres csupán a közösségi médián keresztül, de a komplex megoldások sokkal nagyobb biztonságot adnak a célcsoportunk pontos informálására.

A Facebook mellett folyamatosan sztárolt Twitter esetében különösen igaz az az állítás, hogy érdemes jól végiggondolni mit teszünk a közösség elé, mert a reakciók kiszámíthatatlanok és egy rosszul tervezett kampány akár komoly visszatetszést is kelthet a közösség tagjaiban. A rosszhírek terjedési sebessége pedig elképesztően gyors, egy elhibázott reklám, vagy termék híre pillanatok alatt körbeér többször is a világon.


Régi kedvencem a német Ikea reklám, amelyet mintegy 3 millióan láttak, mégsem gondolom, hogy előrébb ment tőle az üzlet... :-)

A közösségi média szabályozhatatlansága kétélű fegyver, érdemes vele óvatosan bánni… 

A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr292621520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.