Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

Amikor a kevesebb sokkal több

2010.11.28. 11:35 Shy (just shy!)

Mindenkinek van elképzelése arról, hogy miként is érdemes bekerülni a médiába. Tapasztalataim szerint a kezdő vállalkozásoknak különösen fontos lenne, hogy igazán valós képük legyen a lehetőségeikről.



Néhány tanács, ami talán segíthetne valós célokat kitűzni...

1. A valós üzenet működik. Mondhatnám csak az működik, mert általában a sajtó nem szereti a csak nekünk fontos híreket. Érdemes megvizsgálni ezért, hogy van-e igazi hírértéke annak, amit közölni szeretnénk a világgal.

2. Ha ismeretlen a cégünk, ismerkedjünk meg a média képviselőivel. Nincs értelme ismeretlenül belekiabálni a hazai médiába híreinket. A személyes kapcsolat felépítésének legjobb módszere egy bemutatkozó sajtóesemény.

3. Ne akarjuk az összes szegmenst azonnal lerohanni. Hiába gondoljuk, hogy mindenkinek van mondanivalónk, inkkább ne erőlködjünk  azon, hogy egyszerre tematizáljuk az életstílus, a gazdaság, az informatika és a marketing specialistáit. A kudarc szinte borítékolva van ez esetben, hiszen négyféle üzenetet nem tudunk pontosan megfogalmazni egy eseményen.

4. Építkezzünk folyamatosan. A jól felépített PR nem lő el minden puskaport egyszerre. Ahhoz hogy benne legyünk folyamatosan a médiában változatos eszközökkel kell az érdeklődést felkeltenünk cégünk iránt.

5. Inkább többször és kevesebb helyen jelenjünk meg, mint egyszer sok helyen. A keresőkben és az online médiaban sokkal jobban látszódhatunk, akár folyamatosságot is elérhetünk kisebb megjelenésekkel.

6. Használjuk a blogokat is mint média. Keressük meg a témánkban releváns bloggereket és szakértőket.

7. Ne szalasszuk el azokat a lehetőségeket, amelyek a bemutatkozásra kínálkoznak. Járjunk rendezvényekre, vegyünk részt szakmai eseményeken, startup versenyeken itthon és külföldön egyaránt.

8. Bízzuk kommunikációnkat profikra. Számos olyan ügynökséget találhatunk, ahol elfogadható áron kapunk szolgáltatásokat.

9. Fogadjuk el a tanácsadók véleményét. Higgyük el, hogy a szakértők valóban hasznos tippeket adnak. Természetesen folyamatos konzultációval segítsük a tervek megvalósíthatóságát.

10. Készítsünk érdekes, informatív weboldalt, amely megtalálhatóvá teszi cégünket, pontosan közvetíti üzeneteinket és hasznos az ügyfeleink számára is.

Lehetne folytatni a tanácsokat még oldalakon keresztül... ehelyett azonban azt tanácsolom, hogy mindenki saját maga építkezzen, elemről elemre megalapozva a tevékenységet. Végül egy mottó üzenetként... A sikerben, az ötlet, az anyagi lehetőségek és a reklám arányai annak függvényében súlyozhatók. Egy jó ötlet mellé sokszor kevesebb reklám kell, viszont akár egy gyengébb ötlet is lehet sikeres megfelelő anyagi lehetőségek mellett. Bármelyik hiányában viszont egyértelmű a kudarc.

A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr352478522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.