Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

9 hasznos Google Apps

2010.07.20. 16:15 Shy (just shy!)

Magyarországon megjelent az első Google viszonteladó... A Simplypad, amely Google irodai megoldásokat árul, fejleszt és vezet be kisvállalkozásoknál.  De hát mit is kaphatunk egy ilyen olcsó irodai csomagban? Elég sok mindent...  

A Google nagy erőkkel fejleszti az online alkalmazás csomagját. Nem véletlen a tempó: a keresőcég már a nyakán érezheti a Microsoft fenyegető leheletét. A Google-nek azonban számos tartaléka van, ami a vállalkozások körében fontos szempont lehet a választásnál. A Google Apps sok olyan funkcióval rendelkezik, amelyről az ingyenes verziót használó, egyéni felhasználók többsége valószínűleg még sosem hallott. Most ezeket mutatjuk be röviden.

1. Megosztás egy egész céggel

A Google Docs alkalmazásban nem csak e-mail címek alapján oszthatunk meg dokumentumokat. Céges fiók esetén azt is beállíthatjuk, hogy a cég összes alkalmazottja megtekinthessen egy dokumentumot, vagy akár mindenki szerkeszthesse is ezt. Ugyanez működik a Google Calendar naptárainál is.

2. Közös sablonok
Segíthetik a céges folyamatokat, hogy központilag lehet megosztani dokumentum sablonokat, amelyeket utána bármelyik alkalmazott használhat. Így mindenkitől azonos formában és az elvártaknak megfelelően érkezhetnek be a dokumentumok.

3. Komplett céges levelezés Gmaillel

A Google Apps segítségével a teljes céges levelezést Gmail-re lehet költöztetni, így minden kolléga élvezheti a gyors keresést, az eredményes spamszűrést, és az egyszerűen használható felületet. Nem kell se mail szerver, se külön rendszergazda.

4. Autentikáció, Singel Sign On
A központi adminisztrációs felületen keresztül egy kattintással lehet új céges fiókot létrehozni a munkatársaknak. Ezzel az egy mozdulattal a kolléga már meg is kapta a saját e-mail címét, naptárát, docs hozzáférését, stb. A Google Apps akár más céges alkalmazások autentikációját is el tudja látni, a SAML vagy OAuth szabvány szerint működő API-n keresztül. Így a munkatársak mindenhova ugyanazzal a felhasználói név/jelszó párossal léphetnek be.

5. Belső céges videó site

A Google Apps csomagnak nem csak a videó beszélgetésre is alkalmas Google Talk a része, hanem egy külön a videó site-ot is biztosít. Ez egyfajta a belső YouTube-ként viselkedik, egyszerűen feltölthetünk videók, és szabályozhatjuk, hogy ki férhet ezekhez hozzá.

6. Erőforrások kezelése
A Google Calendar képes kezelni a céges erőforrásokat (pl. projektor, tárgyaló, gép). Egy esemény létrehozásakor beállíthatjuk, hogy milyen erőforrásokra van szükség, és a Calendar jelzi, hogyha azok már foglaltak az adott időintervallumban.

7. Alkalmazások saját domainen, saját logóval
A Google Apps alkalmas egy kisebb cég összes informatikai igényét kiszolgálni. Ahhoz, hogy kinézetre is igazi belső rendszer legyen fel kell vennie a cég megjelenését is. Ezért a céges fiókoknál le lehet cserélni a Google logót a cég saját logójára. Az alkalmazásokat pedig a megfelelő DNS beállítások után a cég saját domain nevén keresztül is elérhetik a munkatársak. Pl. a mail.cegneve.hu címen egy Gmail fiók jelenik meg, amelyben a saját nev@cegneve.hu email fiókunk érhető el, a cég logója alatt.

8. Központi beállítások
A Google Apps lehetővé teszi, hogy a benne található alkalmazásokat központilag konfiguráljuk. Ez a lehetőség főleg a hozzáférés szabályozásra vonatkozik, de központilag lehet létrehozni az erőforrásokat, elvégezni az alkalmazások egységes megjelenésével és a saját domain nevünk használatával kapcsolatos beállításokat is. Így pontosan kézben tartható, hogy kik és milyen típusú állományokat juttathatnak ki a cégen kívülre.

9. Külső alkalmazások
A Google Apps-hez számtalan API érhető el. Ezek segítségével külső cégek is fejleszthetnek új eszközöket, amelyeket a Google Apps Store-ban lehet megvásárolni. Így jött létre egy magyar fejlesztés is, a SimplyPad, amely a Google Apps mellett más fejlesztők termékeit és a saját fejlesztéseiket is tartalmazza. A SimplyPad.com egy olyan dashboarddal egészítette ki a Google Apps szolgáltatást, ahol a felhasználók egy lapon látják a friss leveleiket, naptárjukat, teendőiket és a dokumentumaikat is.

Forrrás: SimplyPad.com

A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr312163994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.