Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

Trendi kütyű, vagy hasznos cucc?

2010.07.05. 18:17 Shy (just shy!)

Mindenki meg van őrülve az iPad-tól, lehet, hogy ez most lelomboz, de én egyáltalán nem. Igazán arról az oldaláról kellene megvizsgálni, hogy mire is jó ez a kis játékszer, de sokkal érdekesebb, hogy mitől alakult ki az őrület körülötte...

A januári premierje óta több milliót adtak belőle, a konkurencia őrült sebességgel kezdte el gyártani a sajátját, s a felhasználók többsége boldog mivel új kütyüvel gazdagodhatott. Ez lenne a siker recepje?


Nem, azt hiszem inkább valami más, talán az legenda, hogy az "enyém lehet egy Mac", hogy különbözhetek az arctalan PC-sek tömegétől. Nos hát ezt az illúziót évekig ültetgette a most boldog tulajdonosokba a Mac agytrösztje. A végtelennek tűnő PC vs. Mac reklámok végül úgy tűnik annyira pépesre darálták a felhasználók agyát, hogy mindenkinek elment a maradék esze, s válság ide vagy oda rohant iPhone-t venni, iPad-ért sorbaállni. Nincs ebben semmi csoda, csupán hosszú évek során jól elvégzett, kitartó marketing kampányról, amely másról sem szólt, hogy mennyivel jobb egy Mac.   

A Mac rajongók kasztja már az iPod megjelenésével hatalmas növekedésnek indult, a konkurrens Zune mégis csak Microsoft... szóval ciki. Az iPod aztán kinőtte magát egy életforma jelképévé. Mindenhova magammal vihetem a világot.

Teljesen logikus volt, hogy először telefonná, végül valamiféle univerzális kommunikációs eszközzé kellett változnia, hiszen az internet lehetőségeihez már nem volt elég a letölthető zene meghallgatására szolgáló cucc.

Lett belőle okostelefon, s persze újdonságként valami nyálcsorgató... érintőképernyő. Ezzel persze eg rakás gond is akadt, míg mások meg megszűntek. Nem kellett már valódi billenyűzet, és jöhettek a jó kis programok is. Ebből is persze először a trendik, lézerkard és vicces játékok. Ma sem nagyon jutottunk túl ezeken, bár évek óta ígérgetnek mindet a fejlesztők.

Aztán persze nem volt elég nagy a kijelző internetezni. Innen már csak egy ugrás volt újra feltalálni az eddig többször sikertelenül bevezetetett technológiát a tabletet.


Ennyi lenne a siker? Nem PC, nagyobb, mint iPhone, és elég nagy a képernyője az internetezéshez?... :-) 

A világ furcsa fricskája, hogy az Apple 1979-ben már készített egy Graphic Tablet névre hallgató eszközt, de ez inkább csak egy beviteli eszköz volt. Tíz évig aztán néma csend...
1989 táján mások is megpróbálkoztak hasonlóval, sikertelenül. 1993-ban az Apple újra próbálkozott a Newton Message Pad-el, de ez olyan drága volt, hogy szintén bukásra ítélt cucc lett belőle. 1998-ban a Fujitsu Stylistic 2300 volt az első színes érintőképernyős készülék, sejthető árakon, majd 2001-ben a Microsoft is megpróbálkozott a Smart Display-el. Senkit se érdekelt a piacon. 2010-ig még legalább 2-3 próbálkozás bukott meg valamilyen 2000 dollár körüli tablettel. Szóval... hogy is van ez... akkor nem kellett, most meg mindenki veszi, mint a cukrot? 

Fel kellett nevelni a Mac generációt, akiknek az agyában már egyértelműek a kódok.. iM a Mac... Not a PC!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr712131459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.