Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

Mi az a pitch és miért is jó az nekem?

2010.06.27. 11:52 Shy (just shy!)

Volt szerencsém részt venni az egyik startupverseny sorozaton, többféle szerepben is. Ez azért is izgalmas, mert még sosem versenyeztem, noha számos esetben üldögéltem a szervezők oldalán sosem tapasztaltam meg milyen az amikor a másik oldalon ott ülnek a nézők, befektetők, érdeklődők. És csak rád kiváncsiak!

Miért is húztam át? Mert csak akkor kíváncsiak rád, ha érdekes vagy. Ellenkező esetben ásítozni fognak, meg a fülüket vakargatják, rosszabb esetben óvatosakat hortyogva észre sem vesznek.

A Startup versenyek egy része valamilyen rendezvény részeként - vagy érdekes, vagy nem - de azért általában vonzza az érdeklődőket, így több szempontból is hasznos lehet egy kezdő vállalkozónak.

1. Befektetőt találhat, ha elég jó az ötlete, elég érdekesen adja elő, és elég jól networköl egy ilyen eseményen.

2. Bejuthat a médiába, ha elég...

3. Partnereket találhat ...

4. Kritikát kaphat hozzáértőktől. Talán ez az egyik legfontosabb, hogy az ötletünket megméretve hasznos tanácsokkal gazdagodhatunk, komoly kritikákat kaphatunk, sőt akár új ötletek is felvetődhetnek egy ilyen bemutatkozás hatására.

Egy ilyen előadás esetében igen fontos az összeszedettség, a tiszta koncepció, a megfelelő magabiztosság és a felkészülés. NE GONDOLJUK, hogy érdemes rögtönözni. Ez hatalmas gyakorlat nélkül biztos, hogy nem fog sikerülni. Szánjunk rá időt, hogy megírjuk a szövegünket és gyakoroljuk be. Mondjuk el olyanoknak, akik értenek hozzá és olyanoknak is, akik egyáltalán nem. Ebből kiderül majd, hogy elég érdekes-e a témánk, s hogy a hallgatók értenek-e valamit abból, amit majd élesben el szeretnénk mondani a versenyen.

Az előadásunkat írjuk le és emeljük ki nagyobb betűvel a lényeget - erre koncentráljunk.

Ne próbáljunk szakmai blablával senkit lerohanni, a zsűrik többsége az egyszerű technoblabla nélküli. érthető koncepciókat szereti.

Mutassuk be, hogy mi a célunk, mit szeretnénk és mindezt hogyan képzeljük. Adjunk támpontokat mutassuk be az aktuális helyzetet és jelöljük ki a következő lépést.

Lehetőleg legyünk érdekesek, mutassuk meg mennyire szeretjük az ötletünket, és villantsuk fel, a jövőben várható lehetőségeket. Legyen annyira vonzó a tervünk, hogy más is bele szerethessen.

Legyünk profik, hozzáérők és próbáljuk meg ezt a legszerényebben előadni. Őrizkedjünk a felesleges humoroskodástól, a terjengősségtől és a semmitmondó szóvirágoktól.

Kedves olvasóm most joggal mondhatnád, hogy csak a számat járatom... igen ez igaz, de nem teljesen. Illusztráció helyett álljon itt két videó, egy próba és egy éles előadás ugyanabban a témában. A két előadás között két nap telt el, s zárójelben jegyzem meg, a szöveget a végére nagyjából szószerint tudtam.  Azonban a ló másik oldalára sem érdemes átesni, amikor az egész már olyan, mint egy vers, mert abba viszont könnyen belezavarodhat a gyakorlatlan előadó.

Blogtimes pitch training from sunranger on Vimeo.

Elsőre nem is olyan rossz, de ehhez képzeld hozzá, hogy fenn állsz egy emelvényen, egy csomó ember téged néz, kamerás ember áll az orrod előtt, szemedbe világít a reflektor...

Blogtimes.hu | Turcsán Tamás from Enterprising Culture on Vimeo.

Egy ilyen előadás akár megfordíthatja az életed, érdemes egy kicsit készülni rá. Ha teheted érdemes akár profival is tréningezni rá, hogy te lehess a következő győztes. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr902109063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.