Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Linkblog

Mekk Mester-mentes Boldog Új Évet!

2011.12.31. 21:41 Shy (just shy!)

"Pavlik szerint a public relations hatékonyság mérése majdnem olyan nehéz, mint megtalálni a Szent Grál lovagot." - olvasom az egyik PR okosságokat kínáló blogon. Elborzadtam. A PR-os, akinek fogalma sincs arról, hogy mekkora marhaságot zagyvált össze.Nem is linkelem, annyira gáz, persze a Google csodákra képes...

Szakértőkkel van tele az internet. Szakértői blogokban olvashatjuk a véleményüket, ingyenes online tanfolyamokkal csábítanak magukhoz olvasókat, megrendelőket. Van azonban egy örök igazság, nem mind arany ami fénylik. A szakértőnek látszók jelentős része sajnos kókler.

Honnan ismerhetjük meg a kontárt, hogyan kerülhetjük el a felesleges csalódást? Nem egyszerű kérdés. A PR tevékenység hatékonysága valóban nehezen mérhető, de egyáltalán nem lehetetlen. A mindent ígérők többsége sajnos legtöbbször - ad-hoc - stratégia nélkül vág neki a megbízásnak. Rögtönöz és nem igazán vannak igazi válaszai egy-egy kritikus helyzetre. Képes összedobni egy Facebook rajongói oldalt, de nem képes a rajongókat tartósan tartalommal kiszolgálni.



Másol, egész pontosan fantáziátlanul utánoz. Minden kampánya, weboldala furcsán ismerős, mintha már láttuk volna máshol. Fogalma sincs arról, hogy a megbízónak pontosan mire is van szüksége, kísérletezik. A Linkedin-ről már hallott, de hogy ott akár ügyfeleket is lehet szerezni, azt nem hiszi. 

Unalmas sajtóközleményekkel bombázza az elavult sajtólistáit, egyáltalán nem ismeri az utánkövetés és a sajtófigyelés eszköztárát, viszont felbosszantja az újságírókat azzal, hogy két héttel a kiküldés után kétségbe esetten könyörög a megjelenésekért.  

Simán kiküldi a sajtóközleményedet pénteken délután négykor, vita nélkül megszervezi a sajtótájékoztatódat péntekre. Like-olókat szervez az oldaladra és még mindig hisz abban, hogyha kisorsolsz valamit, akkor rengeteg rajongód lesz.

Számos esetben találkoztam a tevékenységükkel tavaly, s jövőre sem várható jelentős javulás. Ne higgy nekik, nem éri meg! Bízzuk hozzáértőre a kommunikációs feladatokat, szakértőre a kampányokat, mert a szívességből elvégzett PR hatékonysága valóban nem mérhető.

Boldog és Sikeres Új Évet kíván a Smart Business szerkesztője, a SmartUP Communications – az okos megoldások ügynösége - nevében 

A bejegyzés trackback címe:

http://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr513510414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.