Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

A Sunfleur kiütötte a likecsalókat!

2011.12.22. 20:47 Shy (just shy!)

Tegnapi kis nyomozásunk alatt szépen végigkövettük legújabb és valószínűleg mindeddig a legpofátlanabb likecserélő három decemberi áldozatát. Simon Attila már többeknek borzolta az idegeit azóta, hogy nevetségesen béna fotójával elvitt a hazai amatőr fotós tábor legjobbjai elől egy Nikon D90-et. Mellékesen röhejessé téve a Facebook játék kiíróit saját rajongóik előtt.

Persze a bennfentesek azonnal jelezték, hogy csaló van a játékban, de mint ahogy a nyári Budapest Bankos Valóraváltó pályázat 1 milliójának esetében is a szervezők szerették volna elkerülni a botrányt és inkább a becsületes játékosok érzelmeit áldozták fel a médiabalhé felvállalása helyett. Így persze csalónk felbátorodott és lenyúlt egy laptopot a Lenovó játékán is, s ennek koronájaként még egy pár jegygyűrűre is összedobtak néhány like-ot neki a szorgos megélhetési lájkolók.

A kapzsi fiatalember pedig szorgalmasan röhögött bele a játékokban becsületesen játszók arcába, időnként még kicsit be is szólt, s végül így jutottunk el következő kiszemelt áldozatáig a Sunfleurhöz. A tegnapi blogbejegyzést természetesen azonnal eljuttattuk a szervezőkhöz, akik 100.000 forintot ígértek egy játékban, ahol nem lepődtünk meg, hogy Simon Attila vezetett.

Kaptunk még éjjel egy választ Benkó Sándortól - akkor még nem tudtam róla, hogy a Benkó Dixiland vezetőjének fia – hogy megvizsgálják, mert ők is csalásra gyanakszanak. Nem vártam sokat, mint ahogy eddig senki se vágott ki ilyen csalót, nem reméltem azt, ami reggel történt.

sun1.jpg


Reggelre a Sunfleur bebizonyította, hogy van megoldás a csalók és trollok ellen.  Idézem is a reggeli döntést.

„Mostantól minden játékost és szavazatot vizsgálni fogunk, mert egyre több olyan érkezik, aminek semmi köze se hozzánk, se Magyarországhoz, se a játékunkhoz! Önmagában a külföldi szavazatokkal nincs semmi bajunk, mert pl. kint élő rokonok, barátok és azok ismerősei szavazhatnak, ezt ezután sem fogjuk tiltani. De amennyiben ez egy mértéken látványos módon túlmutat, amire egyre komolyabb jelek mutatkoznak, vagy olyan országok lépnek be sok szavazattal, melyek esetében a manipuláció, vagy bármilyen más, nem tisztességes eszköz használatának esélye merül fel, úgy lépni fogunk!
A fenti problémát az alábbiak szerint fogjuk kezelni:
- egyrészt meghirdettünk egy vigaszdíjat, mely esetében remélhetőleg a verseny tisztességes eszközökkel fog folyni - mi mindent megteszünk ennek érdekében;
- az első díjat pedig egy kiemelten közhasznú, beteg gyerekekkel foglalkozó alapítványnak (Szemem Fénye) fogjuk felajánlani, nem keresünk másik első helyezettet.
Tudjuk, hogy nagyon csábító egy-egy ilyen díj, de a morális határokat be kell tartani! Szavazatot természetesen adhat idegen is a hozzászólásokra, de olyan nem, aki biztos nem beszéli a nyelvünket, esély sincs arra, hogy azt valaki lefordítsa neki, illetve nem is állt szándékában azt elolvasni. A játékunk lényege pont az volt, hogy a hozzászólások közül a legjobb nyerjen, egy igazi közönségdíjasunk lehessen, amihez alapvető feltétel a nyelvünk ismerete!
Kérünk mindenkit, hogy aki nem tisztességes eszközökkel kíván nyerni, másokat legyőzni, az máshol próbáljon szerencsét!”

A reakció is megdöbbentő! Sok hozzászólás és egy trollkodás sem. Köszönő, lelkes és támogató üzenetek. Igazi siker! Kommunikációs győzelem és példa minden közösségi médiától – botránytól vacogó cégnek. Egy magyar cég okos döntéssel, megállította az ámokfutást. Tulajdonképpen reggel még azt terveztem, hogy kikérem a BRFK netes csalásokkal foglakozó csoportjának a véleményét, de egy nagyszerű cégvezető bebizonyította, hogy magunknak kell megálljt parancsolni a közösségi médiát felforgató manipulátoroknak, gátlástalan likecsalóknak. Köszönöm 2011 első győztes csatáján túl vagyunk, ne adjunk több díjat azoknak, akik csak a pénzért, az anyagi haszonért forgatják fel a céges Facebook oldalakat. Ha mégis játékot írnánk ki, értékes nyereményt semmiképpen se adjunk likeért, mert az igazi like értéke nem a számosságában van, hanem a mögötte álló emberben.
 
Győztünk végre, először… és nagyon boldog vagyok, hogy az ünnepe előtt jó érzésű üzenetek forognak ott, ahol ma-holnap bosszúság és csalódottság sorjázhatott volna.

Egy hozzászólás a végére:  
Szerintem is remek döntést hozott a Sunfleur, igazán segítőkész, emberséges cég. Bár több ilyen lenne kis hazánkban. :) Kívánok minden kedves dolgozónak nagyon Kellemes, Békés Ünnepeket! :)


Ez az igazi siker, gratulálunk! 

A bejegyzés trackback címe:

http://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr493489333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

herbike 2012.01.07. 22:31:57

A HUNGUEST HOTELS sajnos nem követte a Sunfleur példáját! Hiába jelezték többen a játék folyamán, hogy csalás van, nem foglalkoztak vele! A csalásról szóló bejegyzéseket egyszerűen kitörölték illetve olyan beállítást csináltak a hozzászólásoknál, hogy a hozzászóló látta amit írt, de a többiek nem látták a kényes hozzászólásokat! A HUNGUEST facebookos fotópályázata tehát úgy ért véget, hogy a csalók röhögnek a markukban és hazavitték a több 10.000 FT-os nyereményt! Érdemes utánanézni! Egy blogbejegyzést ez is megérne!