Smart Business

Turcsán Tamás és a SmartUP szakértőinek gondolatai közösségi médiáról, kommunikációról, induló vállalkozásokról, üzletről, lehetőségekről. Ha PR kommunikációs tanácsadót keres, Facebook kampányt indítana, szakmai blogot szeretne, befektetőt keres, vagy új vállalkozást indítana keressen bátran. Online és hagyományos médiakampányok, brand PR, szakértői blog. Turcsán Tamás - SmartUP Communications elektronikus levél: turcsantamas@gmail.com mobiltelefon: 06- 30 4172449

Partnerünk






Friss topikok

Külső feed

  • Hibás feed URL.

Linkblog

Nescafe vs. Kukorica János

2011.12.19. 19:38 Shy (just shy!)

Újabb hőst adtunk a világnak... Kukorica János után, most Szolnoki János próbálja levágni a Nescafé hétfejű sárkányát. Egyetlen probléma van csupán, most a sárkánynak van igaza.

Komolyan mondom már csak röhögni tudok azon ami jelenleg a nemzetközi sajtóban folyik hazánk első nemzetközi like botrányában. Érvek és ellenérvek hangzanak el, ki hibázott és ki nem? A Nescafé oldalát elképesztő hülyeségekkel bombázzák a világ minden tájáról érkező trollok.

Alapállapot, a szabályokat el kéne olvasni mindenkinek. Ez sokat segítene azoknak, akik nem értik, hogy vannak ilyenek.

Más, szerintem nem túl fair másokkal szemben nemzetközi oldalakról behozni a szavazatok tömegét. Én ezért mondjuk helyből kivágtam volna a kedves nevezőt. Van ennek a játéknak egy szervezője, ő határozza meg kit enged tovább és kész. Innen nem is nagyon érthető, hogy mire ez a nagy hisztéria. A szabály egyébként világos, nem a legtöbb likeot összegyűjtő nyer, így az sem értelmezhető, hogy miért kér valaki 3000 like-ot egy "napi vicc" oldalon. Az pedig végleg felfoghatatlan, hogy az elképesztő like-cunami után miért is kezd valaki érzelmekre ható bosszú hadjáratba - felhasználva valami olyat - ami, hát enyhén szólva sem etikus. (Pontosítanék hányok az olyanoktól, akik ilyet csinálnak)


Innen a pálya széléről üzenem a szervezőknek, hogy ne hagyják magukat, láttunk már csalót elvonulni egy millióval. Nem hiszem, hogy újra ilyen kompromisszumot kellene kötni azoknak, akik a kreativitást és az ötleteket próbálják támogatni.

A háborgóknak meg csupán annyit szeretnék mondani, hogy ha nem nyer valaki, olyan megesik. Nagyon szép célok sem kerültek a legjobban közé, attól hogy hőbörög a fél internet, még egyáltalán nem szimpatikus.

Látható, hogy 1 millió forint ígéretével tömegeket lehet hipnotizálni, hülyébbnél hülyébb ötletekbe kergetni, like-cserélő csalásokra, meg mindenféle trükkökbe belevinni. Vagy talán mégse eléggé?

Érdemes lenne azoknak is elgondolkodni, akik ezekkel a hülye helyzetekkel csökkentik az ilyen akciók értékét, hogy majd ha nem lesz már senkinek kedve trollokkal vitázni, hamis szavazatokon háborogni, és csalókat keresni, akkor mi marad? A like korszak kitermelte a saját kannibáljait, és szép lassan el is fogy a kedv a cégek részéről, hogy etessék az egyébként sem célközönség szerepben megjelenő like lovagokat.

A közösségi média pedig szegényebb lesz azokkal a lehetőségekkel, amit néhány kapzsi ember miatt inkább negatív hangulatú kampányokkal gazdagítja a facebook "történelmét".

A bejegyzés trackback címe:

http://smartbusiness.blog.hu/api/trackback/id/tr563476395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Geeronimo 2012.01.07. 22:33:45

A Nescaféval nem az a baj, hogy nem volt igaza. Két probléma van: hülyeség volt a játékszabály, nem gondolkodtak azon, hogy kijátszható, de legalábbis félreérthető lesz.
A másik, hogy iszonyú lassan reagáltak, nagyon lassan jött a válságmenedzsment, vészkommunikáció. Ha SZ.J. elcseszte, nincs igaza, akkor a Nescafé social media-s emberének azonnal reagálnia kellett volna, ott azokban a fórumokban, valamint a saját felületeken, nem 1 nappal később.

AdamBast · http://soundcloud.com/adambast 2012.01.07. 22:34:01

hú akkor jól értelmeztem, már azt hittem én vagyok a hülye.

mondjuk alapból nem kéne facebook-ra alapuló szavazás, meg stb, de ők tudják.

az a baj hogy a hülyeség gyűrűzik tovább

syck · http://nfc.hu/ 2012.01.07. 22:34:36

vagy: a like-ot nem erre talaltak ki es gusztustalan, h cegek penzert vesznek magunknak -amugy nulla, 0 fillert ero- likeokat.

MobilKém1 · http://mobilkem.hu 2012.01.07. 22:34:57

Nagyon régimódiak lehetnek a nescafésok..